Zestaw Tygodnia - komputer do GTA V za 3500zł

Założenia - dzisiejszy Zestaw Tygodnia to sprzęt przeznaczony do konkretnej gry oraz w konkretnej cenie. W założeniu chciałbym sobie pograć na ustawieniach szczegółowości detali wysokich, tak aby generowanych było średnio około 60 FPS. Dodatkowo najlepiej, żeby kwota zakupu PC bez systemu wyniosła około 3500zł. Na co moim zdaniem warto wydać pieniądze?


Procesor

GTA V to nie jest już najnowsza produkcja, a w sieci można znaleźć sporo obiektywnych i mniej obiektywnych testów. Jak pokazują liczne testy, procesorem za rozsądną kwotę, który pozwoli na komfortową rozgrywkę, będzie i5 4460. Procesor z zablokowanym mnożnikiem nie będzie wymagał osobnego chłodzenia, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze warto przeznaczyć na lepszą grafikę.



Pamięci

W kwocie 3500zł nie zaszalejemy z 16GB RAMu i nie jest to w przypadku GTA V w tej chwili potrzebne. Mój wybór padł na 8GB DDR Kingston HyperX. Kości, jakie wybrałem, posiadają taktowanie 1866MHz przy stosunkowo niskich timingach CL10. Warto dodać, że postawiłem na 1 kość - co umożliwi łatwą rozbudowę w przyszłości nawet do 32GB pamięci. Natomiast jeżeli nie planujecie aż takiego upgrade'u - możecie zadowolić się 2x4GB o tych samych parametrach.



Płyta główna

Płyta główna warto, aby była konstrukcją porządną. W kwocie 3500zł można już sobie pozwolić na układ z chipsetem Intel Z97 oraz dobrym wyposażeniem w porty. Ja wybrałem konstrukcję ASRock Z97 Pro 4  - którą widzieliście już na moim kanale w jednym z zestawów dla Klienta.



Karta graficzna

Wybór odpowiedniego akceleratora w tym przypadku był dosyć łatwy. Cena zestawu oraz wymagania gry pozwalają na inwestycję w konstrukcję AMD R9 280X. W moim przypadku jest to konstrukcja Gigabyte za niewygórowaną kwotę.




Natomiast osoby, które chciałyby zaoszczędzić około 200zł na GPU, bo planują również jej OC, mogą pokusić się o R9 280 (w cenie niecałych 900zł), a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć np. na niereferencyjne chłodzenie, celem zapewnienia sobie wyższej kultury pracy.

Jeżeli nie jesteście zwolennikami kart AMD, wybór w zasadzie też jest dość łatwy, bo dobrze w GTA V poradzi sobie dowolny GTX960.

Dysk

W tym zestawie postanowiłem postawić na pojedynczy SSD. Wybrałem nową propozycję od Crucial: MX200 o pojemności 250GB. Jeżeli nie przechowujecie dużych danych na dysku, konstrukcja o takiej pojemności Wam wystarczy. Natomiast jeżeli wasza praca, czy zainteresowania wymuszają zagospodarowanie większej przestrzeni na dane, ten pojedynczy SSD można zastąpić w podobnej cenie duetem SSD 120GB + HDD 1TB. Zaoszczędzenie 20zł na HDD 500GB jest moim zdaniem zupełnie pozbawione sensu.



Zasilacz

Zasilacz niezależnie od kwoty zestawu musi być porządny. Ten zestaw przy maksymalnym obciążeniu grami nie powinien pobierać z gniazdka więcej niż 320W, tym samym jednostka PSU o mocy około 500W zapewni jeszcze spory zapas mocy, a przez to przy ~50% obciążeniu jego sprawność będzie najwyższa. Mój wybór padł na konstrukcję TT Smart SE 530W. Zasilacz częściowo modularny o sprawności powyżej 80% oraz kompletem zabezpieczeń wymaganych normą ATX12V.



Obudowa

Ostatnim elementem zestawu jest obudowa. Fajnie jak zapewni ona przyzwoite warunki podczas grania, będzie przewiewna, ale jednocześnie dobrze zabezpieczona przed dostawaniem się kurzu. Mój wybór padł nie po raz pierwszy na Corsair 200R - obudowę, którą widzieliście niejednokrotnie na moich filmach. Jest to skrzynka solidna, odpowiednio przestronna i funkcjonalna. Dodatkiem jest niekrzykliwy design, który w zasadzie będzie wszędzie pasował.




Łączny koszt zestawu to kwota około 3500zł na dzień publikacji zestawienia. Podobnie jak ostatnio, przedstawiłem również w tekście kilka wariantów, z których możecie skorzystać w zależności od waszych indywidualnych preferencji. Cały czas natomiast zostanie zachowany próg cenowy 3500zł, a wydajność zestawu pozwoli Wam na grę w GTA V przy rozdzielczości 1080p i detalach wysokich przy około 60FPS.


Wszystkie zdjęcia pochodzą z portalu ceneo.pl
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

7 komentarze:

  1. za 3500zł to ja skladam 4460 +970 i mi 40zł zostaje ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i masz pewnie sporo gorszą obudowę i pewnie zestaw bez SSD ;) Już czytałem takie komentarze :P a no i płyta na gorszym chipsecie :]

      Usuń
    2. a i bym zapomniał że ta 970 to może też być referent ;)

      Usuń
  2. A czy na tym zestawie co wysle pogram w GTA bf4 czy cs go na full hd? ??
    Proszę o odpowiedź i pozdrawiam https://proline.pl/?fn=koszyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kupilem tylko podzespoły do kompa bo miałem dupne a teraz mi nawet GTA v wchodzi

    OdpowiedzUsuń
  4. Obudowę mogę wymienić na zalmana z3 plus?

    OdpowiedzUsuń
  5. Obudowę mogę wymienić na zalmana z3 plus?

    OdpowiedzUsuń