Tak wygląda obecnie platforma testowa

Już jakiś czas temu na FB pisałem, że obecnie mam już złożony drugi komputer. Typowa platforma testowa. Dzisiaj miałem czas nie tylko przełożyć ją do właściwej obudowy, ale i przygotować dla Was kilka zdjęć!



Obecnie podstawę platformy testowej stanowi procesor AMD FX-8370E po OC. W tej chwili zegary CPU ustawione są na 4.5GHz z napięciem 1,35V.


Obecnie chłodzi go testowy schładzacz Raijintek Triton. Ten jest jednak zainstalowany przejściowo, docelowym chłodzeniem dla tej oraz następnej platformy będzie Be Quiet! Dark Rock TF - który już mam na miejscu. Chłodzenie do testów dostarczyła firma Caseking.




Kręgosłup zestawu to jedna z topowych płyt głównych dla CPU AMD - ASRock 990FX Killer. O samej płycie i procesorze będziecie mogli już niebawem przeczytać więcej, bo na dniach będzie recenzja tego procesora, a przy okazji kilka słów o MOBO.





Zarówno procesor jak i płyta główna są do mojej dyspozycji dzięki uprzejmości firmy AMD.

Na płycie zainstalowana jest jak widać pamięć Patriot. Do dyspozycji procesora są 4GB RAM DDR3 taktowane 1333MHz, z tym że po OC do 1600MHz CL9. Kości te już są niedostępne w sprzedaży.


Grafika - to kolejny ważny element platformy. Tą do testów dostarczyła firma Gigabyte, a jest to model Nvidia GTX960 G1 Gaming po OC. Do dyspozycji mam również kartę Sapphire Radeon R9 290 z chłodzeniem Raijintek Morpheus, ale ta gości w PC do pracy, a przy okazji do nagrywania dla Was sobotnich gier :)




Dysk -w tej chwili system oraz programy zainstalowane są na SSD firmy Plextor M6S, właśnie dzięki uprzejmości firmy Plextor :) Nie jest to jednak dysk docelowy. Obecnie używany dysk to konstrukcja o pojemności 256GB:



Zasilacz - to już konstrukcja docelowa, która na długo zagości w tej oraz przyszłej platformie. Jest to najnowszy produkt firmy Be Quiet!, ich topowy model Dark Power PRO11 (dysk dostarczyła firma Be Quiet!) o mocy 850W z certyfikatem 80+ Platinum. Jego testy będą dostępne już niebawem, a tym czasem możecie oglądać jego rozpakowanie na moim kanale YT:



Ostatnim elementem platformy jest obudowa. Obecnie jest to Bitfenix Collosus - obudowa dostarczona przez firmę Caseking. Konstrukcja choć bardzo dobra, to nie jest to obudowa docelowa, a jedynie przejściowe rozwiązanie.




Co dalej?


Wraz z nowym projektem pojawiać się będzie stopniowo nowa platforma. Przede wszystkim będzie to przejście na testbench. Zmieniony zostanie również procesor i płyta, choć te, które są obecnie, pozostaną nadal w użyciu. Chłodzenie po testach również zostanie zamienione na nową konstrukcję BQ! Na wymianę czekają również pamięci. Inny będzie również dysk SSD. Póki co więcej szczegółów nie zdradzam, bo dokładnego terminu przejścia sam jeszcze nie znam. Chciałbym to zgrać z innym projektem, który jest w trakcie realizacji. Na razie ode mnie to na tyle. Mam nadzieję, że choć w części zaspokoiłem Waszą ciekawość co do sprzętu, na jakim obecnie wykonuję większość testów. Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania - piszcie śmiało w komentarzach! 


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

9 komentarze:

  1. W jakiej cenie jest to chłodzenie? Chciałbym się również dowiedzieć czy procesor Intel core i7 4770 bez "k" 3,4GHz można podkręcić? Moje pytanie dotyczy się również karty graficznej Radeon R9 270X Asus 2GB DDR5 i kości RAM GoodRam DDR3 8GB 1600GHz? Chcę się przygotować do wiedźmina a nigdy tego nie robiłem więc proszę o dokładną instrukcje. Słyszałem, że ważny przy takich rzeczach jest zasilacz a ja mam Zasilacz TRACER Be Cool 620W Silent. Płyta główna Asus B85M-G. Proszę o poradę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena do chłodzenia jest w artykule.

      Usuń
    2. Na tym zasilaczu i procka bez k na końcu nic raczej nie zrobisz...

      Usuń
    3. No tak, faktycznie. Cenę mam.
      Czemu na tym zasilaczu nic nie zrobię? co do procesora to tak myślałem. Chociaż w Wiedźminie 3 powinien spokojnie dać radę. Ale karta graficzna? Coś z nią da się zrobić... Tak myślę... Wzmacniacz chyba też nie jest aż tak tragiczny.

      Usuń
    4. bo ten zasilacz to bombowa kostrukcja z czarnej listy , innym słowem wybuchowa chińska podróbka zasilacza :[

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawid chciałbyś mieć strone .pl ? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawidzie, widzę że masz płytę główną MSI Z97 Gaming 3. Posiadam procesor I5-4690K i chciałbym zapytać którą płytę główną lepiej wybrać według Ciebie i dlaczego:
    1. MSI Z97 Gaming 3
    2. Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń