ITX na wypasie - Zestaw Tygodnia

Wielokrotnie prosiliście mnie o przedstawienie propozycji zestawu niewielkiego, czegoś w małej obudowie. Dzisiaj przedstawię zestaw oparty właśnie o płytę ITX oraz obudowę również w tym standardzie. Na pierwszy ogień idzie zestaw bardzo wydajny – który zastosowanie znajdzie również w grach i to wcale nie na najniższych detalach.

Obudowa


Od obudowy zacząłem przygotowanie dla Was zestawu. Postanowiłem postawić na Cooler Master ITX Mini Elite B. Obudowa ta posiada niewielkie wymiary: 24x20,7x39,8 cm, ale jest w stanie pomieścić zasilacz o standardowych wymiarach konstrukcji ATX, oraz karty graficzne o długości nawet do 34cm!



Co więcej na froncie jest miejsce na zainstalowanie 120mm chłodnicy np. przykład od chłodzeń kompaktowych AiO.


Płyta główna


Wybór płyt wspierających standard ITX, ale pozwalających na instalację mocnych procesorów nie jest wielki. Ja postawiłem na Asus H81I-Plus. Płyta ta pomieści do 16GB RAMu (w dwóch kościach) o taktowaniu do 1600MHz. Możemy na niej zainstalować nawet i7 4690 (również K ale podkręcić sobie nie możemy).
Co więcej płyta wspiera USB 3.0.


Procesor


Podkręcać nie będziemy, ale zestaw ma być wydajny. Dlatego w mojej propozycji istne szaleństwo – Intel Core i7-4790.




Chłodzenie Procesora


W tej obudowie pomieścimy chłodzenie o wysokości maksymalnie do około 65mm. Zestaw jednak ma być wydajny, ale dobrze jak nie będzie się przegrzewał prawda? I jeszcze dobrze, żeby wentylatory nie pracowały cały czas na 100%. Dlatego uważam, że dobrze będzie zainwestować w AiO, coś 120mm tak, żeby zmieścić też system do obudowy. Dobrym i nie jakoś śmiertelnie drogim będzie Corsair H60



Pamięć


Podstawę do budowy zestawu już mamy. Co do pamięci warto też już na wstępie o niej pomyśleć. Komputer nie będzie rozbudowywany więc, żeby nie brakło w przyszłości RAMu uważam, że wykorzystanie możliwości płyty warto rozważyć. Ja proponuje aż 16GB RAM, ale taktowanych maksymalnie zegarem 1600MHz – płyta więcej nie obsłuży. Moja propozycja: Kingston HyperX Fury:




Grafika


Ograniczenia co do długości niemalże nie ma, ale do wysokości karty jak najbardziej jest – GPU może zajmować maksymalnie 2 sloty. Przy tym konstrukcja powinna być dobrze chłodzona, żeby się nie przegrzewać, a jednocześnie nie nagrzewać obudowy. Również dobrze jest postawić na coś relatywnie cichego, stąd mój wybór: Gigabyte GTX970 w wersji OC z chłodzeniem Windforce.


Zasilacz


Tego elementu nie można zostawiać na koniec. Warto brać coś o odpowiedniej mocy – pamiętajcie, że zestaw będzie nie obciążany. Obudowa jest mała, więc w grę wchodzą tylko modularne lub częściowo modularne, o wysokiej sprawności i płaskich wiązkach. Mój wybór to zasilacz TT SamertSE o mocy 530W, ale w wersji ze sprawnością 80+ Gold.




Dysk


Komputer będzie przeznaczony do gier, ale i gromadzenia danych. Cena nie jest tu priorytetem, co innego pojemność. Ja proponuję SSD – szybkość i komfort pracy jest o lata świetlne przed HDD. Mój wybór to GoodRam CX100 i pojemności 480GB. Taka pojemność powinna być wystarczająca  na dane, system oraz spokojnie kilka gier.



Napęd optyczny


Zestaw multimedialny moim zdaniem warto również wyposażyć w napęd optyczny. Ja proponuję coś wypasionego, z możliwością odtwarzania płyt BlueRay: LG BH16NS40.



Ostatecznie tak wygląda moja tygodniowa propozycja.

  • CPU: Intel Core i7-4790
  • Chłodzenie: Corsair Hydro Series H60
  • Płyta główna: Asus H81I-Plus
  • Pamięć: Kongston HyperX Fury 16GB (2x8GB) 1600MHz CL10
  • Grafika: Gigabyte GTX970 OC Windforce 4GB
  • Zasilacz: Thermlatake SmartSE 530W 80+ Gold
  • SSD: GoodRam CX100 480GB
  • BlueRay: LG BH16NS40
  • Obudowa: Cooler Master ITX Mini Elite B RC-130-KKN1



SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 komentarze:

  1. Dobry zestaw ;) Do poprawki: 1. Procesor i7-4790 (a nie i7-4690 w opisie), 2. zasilacz to TT SMART SE 530W (a nie SamerSE w opisie). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niemożliwe... Nie poleciłeś zasilacza Be Quiet...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co w tym dziwnego? Czy spełnia wymagania jakie postawiłem przed zasilaczem do tego zestawu? Nie, To niby dlaczego miał bym polecić Be Quaiet skoro był by nie odpowiedni dla tego zestawu?

      Usuń
  3. i7 4690 - błąd w opisie płyty

    OdpowiedzUsuń