Sieć Plus straci niebawem kolejnego klienta. Plus minus Ja




O Plusie i konieczności zmiany tej sieci już kiedyś pisałem. Dzisiaj kolejna kropla przelała szalę goryczy.

Zacznijmy od początku. Z siecią Plus jestem aż od czasów liceum. Lekko licząc kilkanaście lat u jednego operatora. Sporo, prawda? Pamiętam jeszcze stawki po 7zł za minutę połączenia i brak naliczania sekundowego. Przez długi czas Plus raz dorównywał stawce, raz trochę zostawał z tyłu. Ale to co robi ostatnimi czasy, to jakiś żart.

Mając jeszcze wcześniej Simplusa (teraz nazywa się to Plus na kartę) miałem w dowolnej chwili możliwość zmiany taryfy, a każda nowa promocja była również do mojej dyspozycji. Zmiany są częste, więc nic dziwnego, że często z tych możliwości korzystałem. Po kilku latach przeszedłem na MixPlus. Moim zdaniem była to dla mnie najkorzystniejsza wersja umowy. I tak w mixie jestem już dobrych kilku lat.

Wychodząc z założenia, że o klienta się dba – zwłaszcza jak z siecią jest już kilkanaście lat, a  obecnie operatora bez zmiany numeru można zmienić jak rękawiczkę – podpisałem umowę na dłuższy okres (36 doładowań). Myśląc – że w razie wprowadzenia nowych taryf, czy nowych promocji będę mógł z nich skorzystać. NIC BARDZIEJ MYLNEGO!!!! O ile kiedyś mały pakiet Internetu w telefonie był dla mnie wystarczający, wraz z rozwojem firmy i zmianą telefonów na coraz lepsze, zapotrzebowanie na MB rosło. Plus idąc za innymi operatorami wprowadzał nowe pakiety, z większymi limitami i mniejszymi stawkami. Ja chciałem z nich korzystać. Biorę się za czytanie warunków – i zonk! Nowe pakiety, dostępne są tylko z nowymi taryfami. Stara taryfa została olana ciepłym moczem. Dzwonię i pytam się, czy tak jak dawniej mogę zmienić taryfę  - kiedyś wystarczyło wpisać tak zwany krótki kod. Miła Pani w słuchawce wyjaśniła mi – parafrazując: wypchaj się pan. Podpisałeś umowę to płać. W dupie mamy, że jesteś z nami tyle lat, byłeś osioł podpisałeś papier to teraz płać i płacz! Już wtedy ostro mnie to poirytowało. Z czasem emocje osłabły i ostatnio nawet zacząłem wychodzić z założenia, że no już trudno, telefonu z umową i tak nie biorę, to następnym razem podpiszę na góra 12mc. Plus w końcu ma niezły zasięg, to duża sieć itd.

I nie dalej jak dwa dni temu, wchodzę do aplikacji Plusa na mojej Lumii 925 i co widzę?!!!!! O matko szał ciał – dostępny jest dla mnie pakiet aż 1GB za jedyne 13zł miesięcznie!!!! Nie wierzę własnym oczom i szybko wyłączam stary pakiet super hiper okazyjny 500MB za jedyne 15zł miesięcznie, a włączam nową okazję. No i już jestem w siódmym niebie – w końcu coś ruszyło. Może poszli po rozum do głowy… A gdzie tam! Chcę wejść i skorzystać z nowego super hiper Internetu, a net nie działa…. Patrzę – brak LTE…. Myślę sobie – no dobra. Ja dla telefonów litości nie mam, moja Lumia jest telefonem pracującym,  nawigacja, poczta, OneDrive, OneNote, PDF kalendarz – tych aplikacji prawie nie wyłączam. Może szlak trafił telefon? No to robię test – i przekładam kartę do drugiego – aktualnie testowanego telefonu – Xiaomi Redmi 2 Pro. I co – dupa. Brak LTE w dalszym ciągu. Drugą kartę z sieci Play (korzystam z niej tylko podczas testów telefonów) przekładam do Lumii i LTE jest, net śmiga. No to łapię za słuchawkę i dzwonię do call center. Na połączenie długo nie czekam, pani coś tam pogrzebała, kazała czekać i po kilku minutach ciszy tłumaczy: „drogi panie, pana karta jest OK. Jesteśmy tak wspaniali, a nasza oferta jest taka super, że ma pan dostęp do LTE tylko na tych taryfach droższych” XD Nie moi drodzy, to nie żart… Żeby móc skorzystać z LTE musiałbym mieć z powrotem wykupiony pakiet za 15zł – 500MB, bo przy pakiecie 1GB już LTE działać nie będzie… Pani mnie zapewniła, że da się coś z tym zrobić, niestety póki co jedyna informacja jaką dostałem, to że moje zgłoszenie jest przyjęte…

Nie wiem czy się śmiać czy płakać, ale wiem jedno – pozostało mi jeszcze 10 miesięcy i Plus będzie miał jednego klienta mniej.
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

24 komentarze:

  1. Sam byłem kientem plusa bardzo długo.
    Ale jak mi babka wyśpiewała w salonie że skończyła się umowa na mixa i jak chcę przejść na abo to mam płacić 50zł aktywacji w takim stylu że idź pan w .... bo ja mam tu pasjansa do rozłożenia to też podziękowałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak w Play'u przechodziłam z mixa na abonament, to nie żądali takiej opłaty

      Usuń
  2. T-Mobile również ma śmieszne oferty, dodatkowo ceny telefonów w danych ofertach są wyższe niż w innych sieciach.
    Mnie nacięli na ponad 600, ponieważ usługa którą miałem mieć za darmo, była opłacana. Powód to aktywowanie jej po 2ch miesiącach od rozpoczęcia, a o tym jakoś nikt mnie nie poinformował. Aktualnie mijają 3 lata od kiedy jestem w Orange i nie mam im nic do zarzucenia. Ponadto miewają zniżki na cały okres abonamentu -30% :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też polecam orange mix na firmę,mam ponad 5 lat,zero problemów a bez przerwy jakieś promocje(ostatnio przy doładowaniu +30% gratis)polecam serdecznie

      Usuń
    2. A ja Orange nie polecam, bo ma słabiutki zasięg na takich zad..., na jakich ja mieszkam. Drugi minus: pracownicy ich salonów oraz punktów obsługi firm partnerskich często nie są przeszkalani w aktualnościach.
      1,5 roku temu podpisaliśmy z nimi kolejną umowę na Internet (bo wtedy u nas inny Internet, od innego dostawcy, nie śmigał). Najpierw babka wprowadziła nas w błąd z ofertą na naszą niekorzyść, a później nie włączyli nam sygnału na czas - trzeba było dzwonić na infolinię...

      Usuń
  3. Człowieku,przejdź do Virgin. Za 29zł masz 5gb neta i nielimitowane rozmowy i SMS-y. Ew.za 20zł 100minut,2gb neta i sms-y bez limitu. Na dodatek bez umowy a pakiety możesz zmieniać co miesiąc

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam gorzej przeniosłem prąd do Plusa wszystko ładnie rachunki niższe o 50zł myślę super mija rok przychodzi faktura i pisze niedopłata 1000 zł dziś dzwoniłem na infolinie i po 20 minutach opadły mi ręce byłem przełączany od konsultanta do konsultanta i nikt nie wiedział co z tym zrobić

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam gorzej przeniosłem prąd do Plusa wszystko ładnie rachunki niższe o 50zł myślę super mija rok przychodzi faktura i pisze niedopłata 1000 zł dziś dzwoniłem na infolinie i po 20 minutach opadły mi ręce byłem przełączany od konsultanta do konsultanta i nikt nie wiedział co z tym zrobić

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Drogi Dawidzie. Złość która widze u Ciebie wcale mnie nie dziwi i tak szczerze Ci mowiac tez jestem dlugo z ta siecia i to o czym opowiadasz to jest szczyt góry lodowej. To co sie w tej sieci dzieje i za przeproszeniem w plusie PSY DUPAMI SZCZEKAJA! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeglądając inne oferty za czasów wybierania sieci/oferty (rok temu ostatnio) zdecydowałem się na PLUS ze względu na internet na w miarę przystępnych warunkach. W umowie wszystko "ładnie pięknie", pakiety tzw. "w prezencie" (szkoda, że na miesiąc za darmo, a potem płatne mimo, że nikt przy podpisywaniu umowy o tym nie wspomniał ;) ).... Tak sobie używam, przychodzi czas przedłużenia umowy (dodam, że telefony są brane na głowę rodziny, która chce mieć wszystkich w jednej sieci) i bum! Pakiety z poprzedniej umowy zostaną wyłączone (tak mówił pan w salonie) bo aneks do umowy, że to teraz nie MIXcośtam tylko MIX VI i tutaj tych pakietów nie ma. Było mi to na rękę bo płacić za 70 min 17 zł było dla mnie śmieszne. Wracam z salonu, aktywacja umowy następuje... nie ma na dzień dobry (nie pamiętam dokładnie) ok. 22 zł z 50 zł. Migiem do salonu "ODDAWAĆ HAJS ALBO MI TO WYŁĄCZYĆ BO JA NIE CHCĘ!" Pan mi wyjaśnił, że on to nic nie może zrobić, pakiety miały się wyłączyć i albo dzwonię do biura albo mam problem. Wracam więc do domu (dobrze, że mieszkam 3 minuty drogi od salonu), dzwonię, czekam 33 minuty z zegarkiem w ręku, proces weryfikacji, omówienie problemu, łaskawie pakiety zostały wyłączone, dziękuję dobranoc, koniec imprezy... Tak więc żyję sobie normalnie, postanawiam przetestować nawigację navi. Przed zakończeniem darmowego testu wyłączyłem usługę zapobiegając opłatom za abonament... W dniu planowego opłacenia w/w pakietu przychodzi sms, że jesteś frajer, mamy Twoje 12 zł... migiem do salonu... Pan mówi, że mu przykro ale kod dezaktywacji nie działa w tej usłudze i znowu wylądowałem na infolinii dla desperatów... Czekam na kolejne ekscesy i Bogu dzięki, że za pół roku będąc pełnoletnim obywatelem będę mógł biorąc umowę na siebie związać się np z Play... no może nie do końca bo umowa jeszcze na dwa lata.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie po 13 latach odszedłem z Plusa i nigdy więcej do nich nie wrócę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze to znam wiele osób, które tak mówiły idąc do Play. Dziś te same osoby wróciły do Plusa. Wiesz dlaczego? Bo dziś żadna sieć nie dba o klienta. Dziś liczą się osoby, które przenoszą numer. Play ma nadal przeciętny w porównaniu do Plusa zasięg - zwłaszcza internetu, internet LTE działa tylko w TECHNOLOGII LTE a nie z prędkością LTE a jak by tego było mało to żona jako nowy abonent biorąc telefon w Plusie dostała za 72 zł lepszą ofertę niż w Play na wyższym abo. Nie ma co się podniecać innymi sieciami, bo dziś opłaca się być tam gdzie możemy coś dostać, za sam staż nie dostaje się już nic. Dziś zachwycasz się zasięgiem 4 sieci, za kilka miesięcy będziesz płakał za internetem w Tatrach... nie wspominając już o LTE. Do wygodnego się szybko przyzwyczajamy, a nie da się tego powiedzieć kiedy znajomi bez problemu oglądają kolejny film na Youtube kiedy my próbujemy odebrać maila przez 20 minut :) Miałem do czynienia z Orange i nie mam zamiaru do nich wracać choć by byli ostatnią siecią na świecie. Miałem T-Mobile - banda ignorantów, u których starter internetu na kartę został zwykłym numerem prepaid. Zetknąłem się z Play, które swoim podejściem do marketingu i obsługi klienta zabiło wszystkich a kary umownej nie mogę zapłacić już prawie 3 lata, bo wciąż nie mam numeru konta :) I co w tym wszystkim? Na polu walki został jedynie Plus i patrząc z boku to jedyna sieć, która nie zawodzi. Bardzo dobra oferta multipakietu, internet LTE działający tak jak LTE powinno działać i zasięg, który mam w łóżku nawet tam gdzie 4 sieci wchodzą na najwyższe piętra do okien. Czego chcieć więcej? Chyba tylko tego wszystkiego za 1 zł za 15stoletni staż.

      Usuń
    2. Potwierdzam to, co napisał XC XAU w sprawie zasięgu Internetu Plusa. U nas - na wsi otoczonej lasami, Plus ma najlepszy zasięg i internetowy i komórkowy.

      Powiem szczerze, ze ja się nie bawię nigdy w żadne dziwne dodatki co do abonamentu komórkowego - oczekuję dużo lub nieograniczonej ilości minut na komórki w Polsce oraz chociaż nieograniczonych SMSów w mojej sieci i ceny za to nie większej, niż 40 zł. Ale oczywiście oczekiwania bywają różne, ale w dzisiejszych czasach, co umowa, to można przechodzić do innego operatora, w zależności, co proponuje i co nam z tego pasuje

      Usuń
  10. Ja w ciągu ostatnich 13-14 lat miałem telefon w plusie, erze -> tmobile (zamiennie) - obu operatorów miałem dość po jakimś czasie. Ostatnio wziąłem Play - i takiego gó#na jeszcze nie widziałem! - NIE polecam tego dziadostwa (głównie ze względu na brak zasięgu, problemy z telefonem jadąc po kraju itp.) . Następny pewnie będzie Orange.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie mam odwrotnie - Orange to u mnie śmiga kiepsko (komórka) 0 gdyby nie Play albo Plus, byłoby kiepsko

      Usuń
  11. Ja też byłem długo w PLAY, póżniej w erze(jakiś czas w t-mobile) i teraz odkryłem ofetrę dla mnie. Jestem w RBM (Red Bull Mobile (zasięg, doładowania Play). Internet 10GB za 10zł na miesiąc (!), 29 gr za minutę do wszystkich sieci i 9 gr za SMS do wszystkich sieci robi robotę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak tam twój internet 10 GB za 10 zł po Nowym Roku? :)

      Usuń
    2. Red Bull podlega Play

      Usuń
  12. A ja wam powiem jedno, nie chcecie mieć problemu to nie podpisujcie abonamentu, a jeśli już to na jak najkrótszy okres. Dziś wszystkie firmy działają podobnie nie szanują stałego klienta za to biją się o nowego ofertami. Zasada prosta, podpisałeś to się wal, chcesz coś zmienić to czekaj do końca umowy lub podpisuj drugą. Podobnie jest z telewizją czy ubezpieczeniami, dla stałego klienta nie mają takich ofert jak dla nowego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja długo nie podpisywałam żadnych abonamentów i innych umów dotyczących telefonów komórkowych. Internet miałam z kablówki i dopóki tej firmy nie wchłonął większy konkurent, i usługa i cena były OK.
    Wracając do komórek - zawsze potrzebowałam telefon do rozmów i rzadziej do SMSów, Internet wolę na PCecie lub laptopie.
    Przez lata przerobiłam Ideę/Orangę i (jeszcze) Erę, aż trafiłam do Play. Oferty na kartę mi pasowały, później się wmixowałam i szybko pożałowałam (5 lat temu mieli słabą ofertę jak dla mnie, o czym jednak przekonałam się dopiero po fakcie). Mało dzwonię i jeszcze mniej SMSuję, więc póki co jadę na najtańszym abonamencie, co zrobię za półtora roku, jak umowa się skończy, nie wiem... Ale raczej operatora nie zmienię, jak nie zmienią warunków na dużo gorsze, a konkurencja na dużo lepsze

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja w plusie jestem od prawie 20 lat , simplus , póżniej przeszedłem na abonament . Nigdy nie brałem od nich telefonu , wolałem sam sobie kupić . Zawsze staram się by to był najmniejszy abonament , obecnie 29,90 . Niestety konkurencja daje wiecej za tą samą cenę . Telefon mój jest na dwie karty i do dzwonienia używam plusa a do internetu ostatnio mam faktmobile . W faktmobile internet małej prędkości jest za darmo , wystarcza mi do nawigacji , przeglądania stron , gry w ikariam a na dodatek konto ważne przez rok po minimalnym doładowaniu . Został mi jeszcze rok abonamentu w plusie i teraz trochę się zmieniło , mogę 6 miesięcy przed upływem umowy zmienić abonament i używać go na nowych zasadach . Niestety jak to mówią d... nie urywa :) Więc czekam jeszcze roczek i zobaczymy :) Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  15. W t mobile i Orange robiłem testy lte i 3G szczerze t mobile średnie prędkości wachaly się miedzy 50-90 to na lte na 3G 17-25mb/s pingi miedzy 15 ms na lte i 50 ms na 3G polecam t mobile test robiony na Microsoft Lumia z Windows 10 mobile

    OdpowiedzUsuń